Cytaty z książek,  recenzja książki

„ALCHEMIA” RORY SUTHERLAND

Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu RORY SUTHERLAND

Bardzo byłam ciekawa tej lektury i zdradzę Wam już na początku, że nie zawiodłam się. Jest to świetna książka o manipulacji nami i magii intuicji.
Autor jest wiceprezesem znanej i cenionej od wielu lat Agencji Reklamowej. Przez bardzo długi czas skupiał się na badaniu zachowań konsumenta.
Rory dzięki swej pracy oprócz wiedzy z zakresu marketingu nauczył się i poznał wiele tajników, które wpływają na konsumenta, czyli na nas.
Niewiarygodne jest jak bardzo jesteśmy manipulowani i z jak ogromną łatwością zostają nam „wciskane „rzeczy, które są słabe jakościowe czy gorsze od tych już istniejących na rynku, lub są to rzeczy, produkty zupełnie nam niepotrzebne.
Te psychologiczne mechanizmy znane są i stosowane od lat, tylko my jako potencjalni klienci, konsumenci nie zawsze jesteśmy tego świadomi.

Lektura ta stanowi zbiór niezwykle ważnych i jakże szczerych prawd o manipulacji konsumentami.

„Istnieją cztery podstawowe ewolucyjne przyczyny pozornie nielogicznych zachowań ludzi : sygnalizowanie, hakowanie podświadomości, zadawalanie i psychofizyka. Bez zrozumienia tych pojęć osoby myślące racjonalnie mogą się przez całe życie dziwić zachowaniu innych, jeśli jednak poznają te zasady, zaczną dostrzegać sens w pewnych ludzkich dziwactwach”.

W książce tej autor obnaży ludzkie zachowania i ludzkie wyboru. Ukazuje dlaczego kupujemy taki produkt a nie inny, co jest dla nas ważne i czym się kierujemy przy wyborze.
Dlaczego zapłacimy dużo za coś czego nie potrzebujemy ?
Ludzka psychika jest niesamowita i niestety bardzo łatwo jest ją oszukać. Aż trudno uwierzyć, jak łatwo jest stworzyć w społeczeństwie zapotrzebowanie na dany towar, czy usługę – wystarczy umiejętni zaplanować działania marketingowe, przekonać nas, że właśnie to jest super i tego potrzebujemy. Magia intuicji ma mega moc.
Przyznam, że świat ukazany oczami marketingowca nieco mnie przeraził. Jednak stanowczo wolę wiedzieć jak firmy działają na moją podświadomość.
Prosty język i styl powoduje, że lekturę tą czyta się szybko i z ogromnym zainteresowaniem.
Rewelacyjna pozycja dla każdego kto lubi wiedzieć więcej.
Gwarantuję, że nie raz będziecie zaskoczeni i nie raz się uśmiechniecie.
Absolutnie P O L E C A M  🙂

Ciekawy cytat :
„Jeśli firma ma być naprawdę zorientowana na klienta, musi ignorować , to co ludzie mówią. Zamiast tego powinna się skoncentrować na tym, co konsumenci czują”.
Tytuł Alchemia” Zaskakująca moc pomysłów, które z pozoru nie mają sensu
Autor Rory Sutherland
Tłumaczenie Ewa Wojtczak
Liczba stron 420
Wydawnictwo Zysk i S-ka
Egzemplarz recenzencki od WYDAWNICTWA ZYSK I S-KA

Kocham książki i czytam je od kiedy pamiętam. Uwielbiam ich zapach, szelest papieru i to co w nich – niesamowite historie, wciągające klimaty i zaskakujące zakończenia. Rocznie czytam około 150 książek. Zapraszam na mój profil na Instagramie - są tam nie tylko zapowiedzi i recenzje, ale też konkursy z książkami do wygrania: instagram.com/mad.skalska/ Zawodowo jestem mgr. ekonomii, po ponad 20 latach pracy w korporacji zupełnie się przekwalifikował. Prowadzę Agencję Reklamową DMUCHAWCE.

Zostaw komentarz